Doporučený počet znaků

Často se mě lidé v souvislosti s vyhledávači ptají, jaká je optimální délka URL adresy nebo kolik znaků má být v Meta Description, případně jaký počet slov by měl obsahovat Meta Keywords. Jedná se o praxí prověřená čísla. Neopomeňte si také přečíst komentář.

  • URL adresa (adresní řádek):  cca 65 znaků se zobrazuje ve výsledcích, obecně max. 75 znaků
  • Title (název stránky):  5 až 60 znaků, max. 70 znaků
  • Meta Description (popis stránky):  150 znaků, max. 200 až 250 znaků
  • Počet znaků na stránce:  min. 1000 a více znaků včetně mezer
  • Hustota klíčových slov na stránce: pouze v rozsahu 2 až 7 %

 

Komentář

Počet znaků

Rozumí se včetně mezer. Abyste znaky (písmenka) rychle spočítali, použijte toto moje jednoduché počítadlo znaků (viz rovněž menu napravo).
Počet znaků se také dobře změří (spočítá) ve Wordu:
menu Soubor – Vlastnosti – Statistické údaje

URL adresa

Její délka by měla být co nejkratší. Pokud roste do délky, snižuje se důležitost jednotlivých (vzdálenějších) slov. Neštěstím je, pokud se v URL adrese vyskytuje mnoho proměnných. Pořadí důležitosti:

  • název domény
  • název poddomény (doména třetího řádu) nebo první adresář
  • ostatní co se vyskytuje do 75 znaků
  • ostatní co se vyskytuje dále než 75 znaků

Title (název stránky)

Délka TITLE – čím kratší, tím lepší. Žádná stránka nemůže být první ve výsledcích na více než dvě (významově vzdálená) klíčová slova nebo sousloví. Ideálně by měl Title obsahovat jen jedno klíčové slovo nebo sousloví.

Meta Description

Je nezbytné, aby obsahoval daná klíčová slova, na které je stránka optimalizována. V ideálním případě délku celého Meta Description zobrazí vyhledávač ve výsledcích vyhledávání. GoogleSeznam zobrazují k většině odkazů dvouřádkový popis. Proto by měl být dostatečně dlouhý a také aby na první pohled zaujmul (oslovil) člověka při brouzdání mezi výsledky vyhledávání.

Meta Keywords

Má zcela zanebdatelný vliv, přesto je vhodné ho mít vyplněný klíčovými slovy. GoogleSeznam ho nyní zcela ignorují.

Počet znaků na stránce

Rozumí se souvislý text, nikoliv výčet slov (seznam klíčových slov) nebo sbírka odkazů (odkazová farma). Zkrátka masa unikátního textu. Největší tragédií jsou tzv „splash“ úvodní stránky, tj. které obsahuji jen nějakou uměleckou video prezentaci ve Flashi. Horním limitem bývala kdysi velikost stránky 100 kB.

Hustota klíčových slov na stránce

Když to s hustotou nebo s počtem výskytů přeženete, tak budete automaticky penalizováni vyhledávačem.

Závěr

Nehledejte nikde exaktní doporučení, že musí být nějaký parametr tolik a tolik. Důležité je, aby stránka byla postavena dle zásad SEO (vycházela z principů popsaných na této stránce). Tj. líbila se robotům a zároveň byla i lidská. Příklady máte pokaždé na dosah myši :-)

Odkazy

Článek sestavil SEOmister, 19.10.2010



© Na tento web se vztahuje Copyright.   Využívám webhosting ToJeOno.cz   Nová česká moderní a alternativní encyklopedie Wikina.